Vejledning ved salg

Ønsker du at sælge, kontakt venligst vores administrator:

 

 

Fremgangsmåde for salg af andel .

  1. Vurderingsrapport bestilles. Vurderingen skal udarbejdes af Lejlighedsvurdering.dk. Vurdering betales af sælger og køber med 50% til hver.
  2. Når vurderingen foreligger kontaktes de personer der er opført på ventelisterne. Fra vurderingen foreligger, har ADMINISTRATOR 8 uger til at kontakte de personer der er opført på ventelisterne.
  3. Hvis ingen fra ventelister melder sig, meddeler administrator dette til andelshaver og andelshaver skal selv finde køber.
  4. Når sælger har fundet en køber skal sælger udfylde købers oplysninger via foreningens hjemmeside.
  5. Når administrator eller sælger har fundet en køber udarbejder administrator overdragelsesaftale.
  6. Husk at indsende Andelsbeviset til din administrator, når køber er fundet.

 

De andelshavere der har fået tinglyst pant i deres lejligheder, skal være opmærksomme på, at hvis gælden i lejligheden overstiger salgssummen, kan dokumenter ikke udarbejdes før panthaver (bank el. lign) har accepteret handelen.

 

Administrator udarbejder overdragelsesdokumenter, som skal underskrives af parterne (sælger, køber og bestyrelsen). Dokumenterne fremsendes elektronisk til digital underskrift med dit NemID.

 

Der skal påregnes en ekspeditionstid på ca. 1 måned fra køberen er fundet, til overtagelsesdatoen.  Overtagelsesdatoen kan være den. 1. eller 15. i en måned.

Køber indbetaler 14 dage før overtagelsen, og sælger afregnes tidligst 14 dage efter overtagelsen.

Køber betaler ekspeditionsgebyr og første periodes boligafgift sammen med købesummen.

Sælger betaler nøgleoplysningsskema, tingbogsattester, afregninger af pant / udlæg m.v. Benytter sælger en mægler, vil der være yderligere omkostninger til administrator forbundet med salget. Såfremt handelen ikke bliver gennemført betaler sælger ½ ekspeditionsgebyr til administrator.

 

Nyheder

30. Mar 2021

Legepladsen 
 
Gyngestativet er desværre ikke længere sikkerhedsmæssigt forsvarlig at bruge, hvorfor gyngerne er demonteret. Skaden vil komme til udbedring. 

30. Mar 2021

INDKALDELSE
 til ordinær generalforsamling, der afholdes
Onsdag den 14. april 2021 kl. 19.00
I Beboerlokalet beliggende Julius Valentiners Vej 22

er nu til at finde i din blikpostkasse.
Bilag,...

25. Jan 2021

Ma 01.02.: Lukket for det varme vand
Så er det igen tid til servicering af varmtvandsbeholderen, derfor
  
Lukket for det varme vand 
Mandag 01. Februar 
kl. 9:00 -16:00 
 
Efter rens af varmtvandbeholder...

10. Jan 2021

Arbejder i tørrerum JVV 26
 
Vi skal have gennemført en insekticidbehandling i dette tørrerum. Rummet skal derfor være tømt senest
 
torsdag den 14. januar kl. 7:00
og forblive tom til
tirsdag...

30. Sept 2020

nyt energimærke
 
I det nye energimærke kan du se hvad det teoretiske omkostninger til varme er beregnet til for din boligtype og sammenholde det med de faktiske omkostninger til varme iht. varmefordelingsregnskab....