Vejledning ved salg

Ønsker du at sælge, kontakt venligst vores administrator:

 

 

Fremgangsmåde for salg af andel .

  1. Vurderingsrapport bestilles. Vurderingen skal udarbejdes af Lejlighedsvurdering.dk. Vurdering betales af sælger og køber med 50% til hver.
  2. Når vurderingen foreligger kontaktes de personer der er opført på ventelisterne. Fra vurderingen foreligger, har ADMINISTRATOR 8 uger til at kontakte de personer der er opført på ventelisterne.
  3. Hvis ingen fra ventelister melder sig, meddeler administrator dette til andelshaver og andelshaver skal selv finde køber.
  4. Når sælger har fundet en køber skal sælger udfylde købers oplysninger via foreningens hjemmeside.
  5. Når administrator eller sælger har fundet en køber udarbejder administrator overdragelsesaftale.
  6. Husk at indsende Andelsbeviset til din administrator, når køber er fundet.

 

De andelshavere der har fået tinglyst pant i deres lejligheder, skal være opmærksomme på, at hvis gælden i lejligheden overstiger salgssummen, kan dokumenter ikke udarbejdes før panthaver (bank el. lign) har accepteret handelen.

 

Administrator udarbejder overdragelsesdokumenter, som skal underskrives af parterne (sælger, køber og bestyrelsen). Dokumenterne fremsendes elektronisk til digital underskrift med dit NemID.

 

Der skal påregnes en ekspeditionstid på ca. 1 måned fra køberen er fundet, til overtagelsesdatoen.  Overtagelsesdatoen kan være den. 1. eller 15. i en måned.

Køber indbetaler 14 dage før overtagelsen, og sælger afregnes tidligst 14 dage efter overtagelsen.

Køber betaler ekspeditionsgebyr og første periodes boligafgift sammen med købesummen.

Sælger betaler nøgleoplysningsskema, tingbogsattester, afregninger af pant / udlæg m.v. Benytter sælger en mægler, vil der være yderligere omkostninger til administrator forbundet med salget. Såfremt handelen ikke bliver gennemført betaler sælger ½ ekspeditionsgebyr til administrator.

 

Nyheder

21. Maj 2020

Udsættelse af Generalforsamling
 
I henhold til Andelsboligforeningen Julius vedtægter § 25 indkaldes du herved til ordinær generalforsamling, der afholdes
 
Torsdag den 18. juni 2020 kl. 19.00
I...

29. Apr 2020

Indkaldelse til Generalforsamling 
 
På grund af den omfattende Covid-19 udbrud i Danmark har det ikke været tilladt at forsamles mere end 10 mennesker siden den 17. marts, hvilket har umuliggjort...

31. Mar 2020

Renovationsheltene kører igen
 
Frederiksberg Renovation genoptager afhentning af pap og plast igen, dog kun i begrænset omfang og med ændrede afhentningstider. 
Sådan hjælper du til: 

ingen...

18. Mar 2020

ændret affaldsafhentning
 
Frederiksberg Kommune henter kun 
restaffald og
madaffald de næste 14 dage.
 
Alle andre ordninger holder pause for at begrænse smitte af corona-virus.
Det opfordres...

16. Feb 2020




Asfaltarbejde i portpassagen


Asfalten i portpassagen vil blive fræset og der bliver lagt nyt slidlag.
Det betyder desværre:
Ingen passage for cyklister & gående: torsdag 20. Februar kl....